Συμβουλευτική Προσωπικής Ανάπτυξης
Αναπτύξτε τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και την Αυτοεκτίμηση Σας
Στην εποχή της κρίσης και της αβεβαιότητας αποτελεί ανάγκη να αναζητήσουμε τρόπους να διαχειριστούμε την κάθε μορφή κρίσης που προκύπτει στην οικογένεια μας και στον εαυτό μας.
Αγαπάμε τον εαυτό μας;
Αναγνωρίζω τα επιτεύγματα μου;
Νιώθω μοναδικός άνθρωπος, πόσο συχνά συγκρίνομαι με τους άλλους, πόσο συχνά παίρνω πρωτοβουλίες ……. ;
Η Συμβουλευτική Προσωπικής Ανάπτυξης, μας ενεργοποιεί για να αγωνισθούμε για τους προσωπικούς μας στόχους, να προκαλούμε γύρω μας δημιουργικές σχέσεις, να προσέχουμε την υγεία μας, να μπορούμε να διαχειριζόμαστε τους φόβους μας και εντοπίζουμε τις θετικές πλευρές ενός προβλήματος, να επιτυγχάνουμε για αυτά που αγωνιζόμαστε και επιθυμούμε, να μπορούμε να νιώθουμε ικανοποιημένοι , να μπορούμε να εκφραστούμε με ελευθερία.
Στην ομάδα Συμβουλευτικής θα συναντηθούμε, θα συζητήσουμε την εμπειρία της αυτοπεποίθησης και των φόβων, θεωρητικά και βιωματικά.
Θα ανακαλύψουμε τις ευκαιρίες για αλλαγή και βελτίωση.
Θα ανακαλύψουμε τη δύναμη που ασκούν στη ζωή μας τα συναισθήματα,
οι σκέψεις , οι λέξεις…..
Θα δώσουμε αξία στις πράξεις μας……..
Θα εκμεταλλευτούμε με διαφορετικό τρόπο τον χρόνο ώστε επιτέλους να ζήσουμε καλύτερα!
1ο Πρόγραμμα:
Ομάδα Γονέων: Συμβουλευτική Ανάπτυξης Αυτοπεποίθησης
1η Ενότητα
Καλλιέργεια της Αυτοπεποίθησης στην καθημερινότητα
- Τηρώντας τις Υποσχέσεις …..προσέχοντας τι υπόσχομαι
- Επιλέγω με Υπευθυνότητα……..σταματώ να είμαι θύμα
- Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της καθημερινότητας
- Αναγνωρίζω τα κατορθώματα μου
- Είμαι εγώ, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν υπάρχει άλλος όμοιος με μένα
- Η αγάπη αρχίζει όταν…. αγαπήσω τον εαυτό μου
2η Ενότητα
Η Δύναμη των Συναισθημάτων
- Χαρά: κίνητρο για απόλαυση ….και για νέους στόχους
- Θλίψη: κίνητρο να ζήσουμε την απώλεια ……και να την αποδεχτούμε
- Φόβος: μας καλεί σε δράση….για να προστατεύσουμε ότι εκτιμάμε, ότι φροντίζουμε….
- Ενθουσιασμός: μας καλεί όταν είναι η στιγμή να προσπαθήσουμε να επιτύχουμε τους στόχους που τόσο επιθυμούμε
- Ανία:…..μας καλεί προς μια νέα αναζήτηση εναλλακτικών δράσεων/ στόχων
- Ενοχή: μας καλεί όταν είναι ώρα να ζητήσουμε συγνώμη
- Οργή: μας καλεί όταν πρέπει να απαιτήσουμε……..
- Ευγνωμοσύνη: μας καλεί όταν είναι ώρα να αναγνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε ό,τι υπάρχει γύρω μας
Στρατηγικές για να έρθω σε επαφή με τα Συναισθήματα μου
- Συνειδητοποιώ……..
- Αποδέχομαι…….
- Ρυθμίζω………..
- Αναλύω……….
- Εκφράζομαι……….
3η Ενότητα
Η Δύναμη των Σκέψεων
Σκέψεις……….παγίδες………διαστρεβλώσεις…….λανθασμένες εκφράσεις
Περιορίζοντας τις λανθασμένες πεποιθήσεις μας/ τις αρνητικές μας σκέψεις …….με την Δύναμη των δράσεων
4η Ενότητα
Η Δύναμη των Λέξεων
Βασικές Αρχές ενεργοποίησης της δυναμικής των λέξεων / της επικοινωνίας
………τα έντιμα λόγια
………….γνώμη μέσα από την γνώση
……………χωρίς βεβιασμένα συμπεράσματα
……………….με αναγνώριση της αξίας του άλλου
5η Ενότητα
Ανάπτυξη Συναισθηματικής Νοημοσύνης
- Αυτοσυναίσθηση: Συνείδηση / Εκτίμηση / Εμπιστοσύνη
- Αυτοδιαχείριση: Συναισθηματικός Έλεγχος / Προσαρμοστικότητα / Διαφάνεια / Πρωτοβουλία / Αισιοδοξία
- Κοινωνική Συνείδηση: Ενσυναίσθηση/ Λειτουργία & Οργάνωση Κοινωνικού Δικτύου / Αίσθηση Προσφοράς
- Διαχείριση Σχέσεων : Ηγεσία / Επιρροή / Διαχείριση Κρίσεων/ Ομαδικότητα
Μπορούμε να μάθουμε να είμαστε ευτυχισμένοι!
2ο Πρόγραμμα
Ομάδα Γονέων: Συμβουλευτική Διαχείριση Φόβου
Ενότητες :
1.Διάκριση Φόβου, Φοβίας, Άγχους
2.Ο Φόβος και τα Είδη του
2.1.Ο Φόβος για το Άγνωστο
2.2.Ο Φόβος για το Φόβο (κρίσεις έκφρασης άγχους π.χ. διαχείριση χρόνου &
αναβλητικότητα)
2.3.Ο Φόβος για τα Συναισθήματα (π.χ. φοβάμαι όταν είμαι θυμωμένος πως θα αντιδράσω)
3.Ο Φόβος ως Συναίσθημα
3.1.Φόβος και Θυμός(όταν ο θυμός μετατρέπεται σε έναν προστατευτικό μηχανισμό: π.χ. το περιβάλλον, μου δημιουργεί απειλές, νιώθω φόβο και παράλληλα θυμώνω που επιτρέπεται να συμβαίνει , άρα κινητοποιούμαι να διεκδικήσω)
3.2.Φόβος και Ενοχή (το γεγονός ότι φταίω, οδηγούμαι στον Φόβο)
4.Ο Μηχανισμός του Φόβου
4.1Ο Φόβος προϊόν μάθησης
α. η προσωπική εμπειρία
β. οι εμπειρίες των άλλων
γ. κοινωνική επιρροή
δ. γονείς και σχολείο
4.2. Η αντίδραση μπροστά στον φόβο
Τακτικές: μάχη; φυγή; ή καθήλωση;
5.Λειτουργίες του Φόβου
5.1.Ο Φόβος ως μέσο πειθαναγκασμού και επιβολής
5.2.Ο Φόβος ως μέσο πειθαρχίας και εκπαίδευσης
5.3.Ο Φόβος ως μέσο κινητοποίησης και προστασίας
5.4.Ο Φόβος ως άλλοθι
5.5. Ο Φόβος ως αυτοτιμωρία
6.α. Ποιοι είναι οι φόβοι των γονιών;
β. Πως τους εκφράζουν;
γ. Ποιοι είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν τους φόβους των γονιών;
1. κοινωνικός περίγυρος
2. ο γονικός ρόλος
3. ασυνείδητες ενοχές
4. υποσυνείδητη επιθετικότητα(όταν έχει την τάση να θέλει να χτυπήσει το παιδί)
7.α.Ποιοι είναι οι φόβοι των παιδιών;
β. Το αντικείμενο του φόβου(εξωτερικές απειλές/ κοινωνικό περιβάλλον / άγχος αποχωρισμού /σχολική φοβία /απόρριψη/)
γ. Πως τους εκφράζουν;
δ. Πότε το παιδί γίνεται χειριστικό;
8. Πώς διαχειρίζονται οι γονείς τους φόβους;
α. Φόβος για να λειτουργήσουν οι βιολογικές ανάγκες (φάε όλο το φαγητό σου , για να μην έρθει ο «μπαμπούλας»)
β. Φόβος της πειθαρχίας με δωροδοκία (φάε όλο το φαγητό σου , για να σου πάρω παγωτό)
γ. Φόβος ως κίνητρο (διάβασε, γιατί θα σε μαλώσει η δασκάλα σου)
δ. Φόβος ως μέσο προστασίας (μην απομακρυνθείς, γιατί θα σε πάρει ο κακός κύριος).
9. Πώς διαχειρίζονται τα παιδιά τους φόβους; Χρησιμοποιούν τον φόβο
α. για να αποφύγουν(πονάει η κοιλιά μου, δεν θέλω να πάω σχολείο)
β. για να προσελκύσουν την προσοχή (μεγιστοποιούν και αναφέρονται συνεχώς στους φόβους τους)
Ωστόσο δεν ξεχνάμε και την αυθεντική εκδήλωση του φόβου: Τι πραγματικά φοβάται το παιδί;
10.1 Κατανόηση του συγκεκριμένου φόβου
α. Χαρτογράφηση
β. τρόποι συλλογής πληροφοριών
γ. Λάθη που πρέπει να αποφύγουν οι γονείς
10.2. Αξιολόγηση πραγματικού κινδύνου
Συμβουλευτικές Δεξιότητες
10.3.Αξιολόγηση ανικανοποίητης ανάγκης του παιδιού
Συμβουλευτικές Δεξιότητες
10.4. Αξιολόγηση οικογενειακής δυσλειτουργίας
Συμβουλευτικές Δεξιότητες
11. Στρατηγικές για να ξεπεράσουν οι ενήλικοι τους φόβους τους.